Mire jó a Google kulcsszó tervezője, és hogyan használd?

2021. augusztus 13., péntekBlog

A Google Kulcsszó tervezőjét a Google Ads fiókban találhatod, meg, amit a Google első sorban arra talált ki, hogy segítséget nyújtson hirdetéseid megtervezésében. De természetesen nem csak erre használható, sőt, kíváncsi lennék, hány százalékban használják erre.

(a kulcsszók azok a szók, vagy szóösszetételek, amikre az emberek rákeresnek a weben, és amik alapján a Google összeegyeztetik a weboldalakat a keresett kifejezésekkel)

Mire használható még a Google kulcsszó tervező?

4 nagyon fontos információt árul el a kulcsszavakról,

  1. hányszor keresnek az adott kulcsszóra átlagosan a Google-ban / hónap
  2. mekkora a verseny, hogy a hirdetés jó pozícióban jelenjen meg - ahol nagyobb a verseny, ott könnyen elszaladnak az árak
  3. mennyit kellene fizetned 1 átkattintásért, hogy a hirdetésed jó pozícióban jelenjen meg (a keresési találatok felett 4 hirdetést jelenít meg jelenleg a Google, sok átkattintást akkor érhetsz el, ha többet fizetsz a konkurenciádnál, és így bekerülsz az első 4-be)
  4. kulcsszó ötletek címen listázza a kapcsolódó kulcsszókat ihlet gyűjtéshez
  5. összehasonlíthatod több kulcsszó fentebbi jellemzőit (havi keresés, verseny, 1 átkattintás ára)

Ha aktív Google Ads fiókkal rendelkezel, amiben van aktuálisan pénzköltés is, akkor 100 nagyságrendig adja meg, hogy mekkora az adott kulcsszóra a havi keresések száma. Ellenben ha új, vagy inaktív fiókod van (mint jelenleg nekem is), akkor csak 0-100, 100-1000, 1000-10,000 és 10,000-100,000 skálákba sorolja a kereséseket. Ezek azért elég nagy sávok, de még mindig több, mint a semmi.

Összegezve: kiderítheted, hogy a termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódó kulcsszókra mekkora az érdeklődés, és mekkora a verseny.

De miért lesz számodra rettentően hasznos a kulcsszó tervező?

Segítségével kiderítheted, hogy van-e értelme a Google keresésekre alapoznod. Itt két lehetőség van, annyira elenyésző a kereslet a termékedre, hogy hiába lennél első a Google-ban, akkor sem hozna jelentős forgalmat az átkattintások - ilyen például a weboldal bérlés, amire a Pillangó Weboldal a 2-3 helyen jön, de annyira kevesen keresnek rá, hogy ez a legjobb időszakban is csak heti 20-30 látogatót jelent. A másik opció, amikor sok a keresés az adott kulcsszóra, de a verseny is - ez esetben hatalmas munka, hogy az elkészült weboldalad jó pozícióban jelenjen meg a találati listákban az adott kulcsszóra, és a hirdetési büdzsét is úgy kell kalkulálni, hogy nem lesz olcsó mulatság.

Új termék, szolgáltatás bevezetése előtt segít feltérképezni a piacot
 - keresik a termékedet?
 - ha igen, milyen kulcsszók alapján?
 - mekkora rá a verseny, lesz esélyed előre juttatni magad a találati lista első helyére?
 - van akkora haszon a termékeden, hogy kitermelje a hirdetések költségét?

A kifejezések és szinonimák havi keresések száma alapján javíthatsz a kommunikációdon is, hiszen így már kiderítheted, hogy az érdeklődők milyen módon keresik a termékedet. Persze ehhez érdemes a Google keresőjét is használnod (! szigorúan privát ablakban !). A kulcsszavakra és a Kulcsszó tervező által ajánlott kulcsszóötletekre keress rá a Google-ban és figyeld meg, milyen tartalmakat hoz rá - ezek azok a tartalmak, amik az adott kulcsszó esetében a leginkább felkeltik az érdeklődők figyelmét a Google szerint (és ő ritkán téved ).

Hogy használhatod a Google Kulcsszó tervezőjét?

Hozz létre egy Google Ads fiókot, amiért kattints ide, majd kövesd a lépéseket. Bejelentkezés után a fejlécben kattints az "Eszközök és Beállítások" opcióra, aminek egy csavarkulcs a jele, és a megjelenő menü aljában lesz a Kulcsszótervező menüpontja.

Jó kulcsszó tervezgetést!

Kósi János webdeveloper
Kósi János

A weboldal készítés nem csak a munkám, a hobbim is. Az aktuális webes trendeket követve mindig azon gondolkozom, hogy lehetne belőlük hasznot csinálni.
Hogy ügyfeleimnek ne csak egy weboldalt, hanem működő rendszert biztosítsak, egyre többet foglalkozok online marketinggel is - meg kell hogy mondjam, már a hobbijaim között sorolom

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Belépés más szolgáltatásokban élő regisztrációval
A weboldal cookie-kat használ Adatkezelési szabályzatértem