Hogyan készítsd fel webshopod a hirdetésekre, azaz hogyan hirdesd termékeidet

2021. szeptember 08., szerdaBlog

Ez a bejegyzés a "Hogy növeld webshopod forgalmát?" folytatása. Ha még nem olvastad el, kérlek tedd meg most.

Hozzátenném, hogy az itt felsorolt megoldások első sorban a tőlem bérelhető PW CMS webshop lehetőségeinek kiaknázásáról szól. Ha Te még nem az én bérelhető webshopomat használod, akkor vágj bele még ma! De persze az sem elképzelhetetlen, hogy a Te webshopodba ne lehetne ezeket az eljárásokat kivitelezni (vagy hozzáfejleszteni).

Gyorsan szögezzünk is le valamit az elején. Ahogy már a korábbi cikkben is kifejtettem, ne az akciós termékeid listájára tereld a látogatókat a hirdetéseidből! Gondolj csak bele, azért fizetsz az átkattintásokért, hogy olyan termékeket értékesíts, amin eleve már kisebb a haszon? (most pozitívan állok a dologhoz, és feltételezem az akciós termék Nálad tényleg akciós, nem pedig trükkösen túlárazott termék, aminek az akciós ára a reális ár)
Ha viszont azok a termékek azért akciósak, mert ki szeretnéd őket szórni a raktárból, akkor hozz létre egy Outlet vagy Kiárusítás kategóriát, és helyezd őket át oda - az biztos, hogy erre ugrani fog a nép

Mikor hirdess terméklistára?

Tudom, hogy a nagy multik gyakran hirdetnek terméklistára, egy adott kategóriára, de ha ezt a cikket olvasod, akkor Te nem egy nagy multi vagy.

A Google kulcsszó tervezőjében nézd meg, mennyibe kerül egy átkattintás. Ha számodra elfogadható az összeg, akkor jó. De azt vedd számításba, hogy webshop esetében a 2%-os konverzió már egy hihetetlen kategória, azaz ha 100 átkattintásból 2 vásárlód lesz, akkor gyakorlatilag Te vagy a király!
Azaz például van egy termékköröd, átlagosan van 1000Ft hasznod a terméken, 1 átkattintás ára pedig 15Ft, akkor 1500Ft elköltésével marad a zsebedben 500Ft - de már most megmondom, nem lesz 2%-os konverziód

Összegezve, a terméklistára való hirdetés valószínűleg nem fogja hozni a kívánt hasznot. Esetleg arra jó lehet, hogy megismerjék a terméked iránt érdeklődők a webshopod, illetve később remarketinggel hatékonyabban tudod őket célozni.

De akkor hogy hirdesd webshopod?

Ha szeretnél költséghatékonyan jó konverziót elérni -és miért ne szeretnél?! - akkor gondolkozz kampányokban!

Tudom, első hallásra ez így nagy munkának tűnik. Újra és újra új kampányokat kitalálni és kivitelezni ... de a rosszul konvertáló hirdetésekre megkeresni a pénzt még nagyobb meló. Sőt, ha ügyesen csinálod, idővel megy majd mint a karikacsapás.

Mire van szükséged egy kampány kivitelezéséhez?

1, első sorban termékekre. De mivel (remélem) Te egy jó kereskedő vagy, mindig van a fejedben jó pár termék amit aktuálisan el kellene adni, vagy szezonalitásból adódóan most jól el lehetne adni. Vagy csak egyszerűen kiválasztasz párat, amin nagy a haszon és úgyis van raktáron.

2, érkezési oldalra. Külön erre a célra létrehozott oldalra, ahol a kiválasztott termékeket kicsit jobban, vagy másképp mutatod be, egy jó termékfotó és természetesen ami elengedhetetlen a "Kosárba teszem gomb". Egy ilyen oldal kialakítása először sok időt fog igénybe venni, de onnantól már pillanatok alatt módosíthatod az új kampányodhoz -azaz kicseréled benne a termékeket és kész is-, vagy ha több kampányt is szeretnél futtatni, akkor duplikálod. (a PW CMS rendszerében korlátlan számú oldalt hozhatsz létre - nincs limit)

3, hirdetések beállítása és
4, promóciózás a közösségi médiában

Utóbbi kettővel már nem lesz túl sok dolgod, hiszen az érkezési oldal kialakításánál már kitaláltad a kampány szövegezését, úgyhogy már csak másol és beilleszt

Van hírleveled is? Küld ki

Igazából a hírlevélen sem kell túl sokat agyalnod, csak készíts egy csökkentett, összefoglaló verziót az érkezési oldal tartalmából, és küld ki.

Milyen gyakran készíts új kampányt?

Ez teljes mértékig csak rajtad és a termékeiden áll. Hogyha mobilokat értékesítesz, és megjelenik a legújabb csúcsmodell, egyértelmű hogy én arra készítenék egy külön kampányt, saját érkezési oldallal, ami csak azzal az 1 mobiltelefonnal foglalkozik, természetesen sűrűn megtűzdelve a közvetlen Kosárba rakom gombbal.

Ha időd engedi, készíthetsz egy állandó kampányt is, amolyan "Havi ajánlatunk" jelleggel. Ha sikerül ügyesen kialakítanod a hirdetések szövegét, akkor csak havonta le kell cserélned az érkezési oldalon a termékeket, újra promózni a közösségi médiában (esetleg hírlevél) és kész is.

Természetesen érdemes a szezonalitáshoz is igazodnod. Miközben futtatsz egy állandó Havi ajánlatunk kampányt, készíthetsz külön kampányokat kisebb ünnepekre, mint például a Valentin nap.

Tudod, a PW CMS rendszerében 2 kattintással duplikálhatsz egy érkezési oldalt, pillanatok alatt kicseréled a termékeket, a nem szükséges elemeket kitörlöd, és már mehet is rá a hirdetés

 

Jó munkát, és sok sikert a kampányaidhoz!

Kósi János webdeveloper
Kósi János

A weboldal készítés nem csak a munkám, a hobbim is. Az aktuális webes trendeket követve mindig azon gondolkozom, hogy lehetne belőlük hasznot csinálni.
Hogy ügyfeleimnek ne csak egy weboldalt, hanem működő rendszert biztosítsak, egyre többet foglalkozok online marketinggel is - meg kell hogy mondjam, már a hobbijaim között sorolom

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Belépés más szolgáltatásokban élő regisztrációval
A weboldal cookie-kat használ Adatkezelési szabályzatértem