Hogy növeld webshopod forgalmát?

2021. január 07., csütörtökBlog

Erre a kérdésre sajnálatos mód a legtöbb webshop tulajdonos azt vágná rá, hogy akciózással, kuponok osztogatásával, meg persze hírlevéllel. Gondolom hírlevélben küldené ki a kuponkódot, utána meg az aktuális listát az akciós termékeiről. Természetesen a forgalom valószínűleg növekedni fog, csak épp a haszon fog elmaradni - de hát vannak kereskedők, akik szeretnek ingyen dolgozni

Ellenben, ha nem csak forgalmat szeretnél, hanem hasznot is, akkor ez a cikk Neked szól!

Hozzátenném, hogy az itt felsorolt megoldások első sorban a tőlem bérelhető PW CMS webshop lehetőségeinek kiaknázásáról szól. Ha Te még nem az én bérelhető webshopomat használod, akkor vágj bele még ma! De persze az sem elképzelhetetlen, hogy a Te webshopodba ne lehetne ezeket az eljárásokat kivitelezni (vagy hozzáfejleszteni).

Told a kontentet

ahogy mostanában mondani szokás

A tartalommarketingnél még most sincs hatékonyabb megoldás. Ha belegondolsz Facebook-on sem csinálnak mást a cégek, mint hasznos vagy épp vicces tartalmakkal szórakoztatják a népet. Miért ne tennéd ugyan ezt a weboldaladon (is). A rendszeres blogolásnak nem csak olyan előnyei lesznek idővel, hogy többen fognak webáruházadra találni a keresőn keresztül, segítségével pozicionálhatod magad a piacon - azaz az adott termékkör szakértőjévé válhatsz vásárlóid szemében, így növelve webshopodba vetett bizalmukat.

Milyen bejegyzéseket írj?

Az emberek imádják a "Hogyan" cikkeket. Keress rá a Google-ben, termékeiddel kapcsolatban milyen "hogyan" kérdésekre keresnek rá. Készíthetsz termék teszteket, vagy sikersztorikat - "akik az xy terméket használják, így változott meg az életük". Aztán az "X dolog, amit nem hiszel el", vagy egy termék fejlődése az évek alatt (végén a nálad is kapható legújabb darabja). De ha egy vásárlód kérdez valamit egy termékedről, ne felejtsd el megválaszolni egy bejegyzésen keresztül mindenki másnak is - ez a bejegyzés is ezért jött létre.

Jó nagyszerű, szórakoztatom a látogatókat, de hogy lesz ebből pénz?! - gondolod most

Irányítsd a látogatókat bejegyzéseidből a termékek megvásárlása felé

Erre több opciód is van:
1, eleve, ha egy terméket mutatsz be, vagy tesztelsz bejegyzésedben, egyértelmű hogy belinkeled a termék adatlapját, ahol kosárba tudják majd tenni
de ennél is hatékonyabb, ha egyből beleteszel a bejegyzésbe egy "Megveszem most" gombot - még a végén mire átkattint a termék adatlapjára, elfelejti, hogy azt Ő meg akarta vásárolni

2, helyezz ki reklámokat a bejegyzésedbe - ezt a PW CMS automatikusan intézi Neked
Felszerkeszted a reklámok tartalmait, és a rendszer automatikusan elosztja őket a bekezdések között. Ezeket a reklámokat kötheted bejegyzés kategóriához, címkéhez, és prioritást is adhatsz nekik, hogy minél relevánsabb reklámok kerüljenek az adott bejegyzésbe - ebben a bejegyzésben is fogsz találkozni ilyennel

Növeld a vásárlási kedvet a termékek listázásánál is

A tartalommarketing résznél szándékosan nem írtam olyat, hogy "és tegyél egy reklámot az oldalsávba, hogy ingyenes a szállítás". Hogy miért nem?! Mert az oldalsáv mobil eszközökön nem látható. Persze lehet oda is kirakni reklámokat, amik a vásárlási hajlandóságot növelnék, csak ezzel az apró ténnyel számolni kell.

Reklámok a termékeid között

Többek között ezért is sokkal hatékonyabb lehet, ha a reklám a terméklistában 2 termék között kerül megjelenítésre. Illetve persze azért is, mert a látogató a termékeket böngészi, nem padig az oldalsávot.

Mit lehet érdemes ide kiraknod?!

  • x felett ingyenes szállítás - szinte minden webshopban van
  • rövid szállítási idő - senki sem szeret várni
  • segítőkész ügyfélszolgálat, hívd most
  • ha Neked nem probléma a visszaküldött termékek, akkor egy megnyugtató üzenet, hogy "nem baj, ha nem lesz jó, csak vegye meg" - majd maximum visszaküldi, amire meg már lusta lesz
  • vagy akár az adott kategórián belül a prémium termékedről 1 hirdetés
  • hírlevél feliratkozást
  • és megint csak, válaszold meg a vásárlóktól érkezett, számukra aggasztó kérdéseket pl.: "Meg fog érkezni karácsonyra?"

Emeld ki azokat a termékeidet, amiket el akarsz adni

Jó persze, minden termékedet el akarod adni, de biztos van olyan terméked, amiből túl sok van raktáron, vagy amelyiken nagyobb a haszon, és így tovább.

A kiemelt termékek kapnak egy plusz feliratot, például "Neked ajánljuk" vagy "Kiváló ár/érték", és esetleg megkülönböztető körvonalat.

webshop reklám

a nyomtató az egy a terméklistába ágyazott reklám
középen pedig a Neked ajánljuk kiemelést láthatod

De egy nagyon figyelemfelkeltő eszköz, amit ráadásul a legtöbb ember imád, az újdonságok megjelölése. A fentebbi képen láthatod a terméken a NEW címkét. Sokan megvesznek az újdonságokért, ráadásul ilyen funkció jó eséllyel még a legegyszerűbb webshop motorban is megtalálható.

Igen, hírlevelet is küldhetsz

Az a kedvencem, amikor azzal kezdődik a történet, hogy de kell hírlevél is - az nem probléma, hogy nemhogy még látogató sincs, de még meg sem nyitott a webshop, de persze apróságokkal ne foglalkozzunk.

Hírlevelet később is lehet csatolni a rendszerhez, így érdemes vele várni, hogy lesz-e rá idő és kapacitás, hogy még azzal is foglalkozz.

Ellenben, ha bevállalod a hírlevéllel járó rengeteg munkát, akkor az alábbiak szerint érdemes eljárnod.

Először is legyenek látogatóid, hogy legyen ki feliratkozzon. Ameddig webshopodban napi 10 lézengő látogató van, nem lesz annyi feliratkozód, akiknek megéri kitalálni, felszerkeszteni a hírlevél tartalmát.

Szerezzünk feliratkozókat webshopod hírlevelére

Csak kérlek ne kuponokat kezdj el osztogatni! Számold ki, ha csak egy 200Ft-os kupont kap egy feliratkozó, és lesz 1000 feliratkozód (akik a kód megkapása után már le is iratkoztak), akkor farzsebből elosztogattál 200eFt-ot - ez ám a nagylelkűség

Helyette készíts egy hasznos, több részes hírlevél sorozatot. Ha hetente kapnak 1-et és 5 részes, akkor is már 5 hétig fenntartottad a figyelmüket, megint csak növeled webshopod irányába a bizalmat, azzal hogy a téma szakértőjévé válsz a szemükben, és ez idő alatt 1-2 hírlevél is be fog csusszanni a postafiókjukba.

Ami még jobb, a nyereményjáték. A fentebb számolt 200eFt feléből hány nyereményt tudnál kisorsolni?

Ráadásul az emberek imádják a nyereményjátékokat, és ugyan itt is meg van az esélye a gyors leiratkozásnak (de majd ezt is orvosoljuk), megint csak hosszú távon fenntarthatod a figyelmüket. Hiszen a nyereményeket ki is kell majd sorsolni, azt ki kell hirdetni, lehet folyamatosan kommunikálni, hogy áll a játék ... és természetesen mindezt mint a blogodban, mint a közösségi oldalakon.

De ez még nem minden. Különböző nyereményjátékokat indíthatsz, különböző csoportosításra alkalmas termékekkel, amik különböző címkékkel veszik fel a feliratkozottat, a későbbi jó célzáshoz.

Na jó, ezt egy példában kifejtem:
Tegyük fel, hogy elektronikai cikkeket árulsz. Egy nyereményjáték számítógépes hangfalpár nyereménnyel, míg egy másik játék nyereménye egy kenyérsütő. Melyik feliratkozó melyikre iratkozik fel? a hangfalra? akkor neki szórakoztató elektronikai termékekről, míg a kenyérsütős feliratkozó valószínűleg nő, így neki a háztartási termékekről fogsz hírlevelet küldeni. Az sem baj, ha mind a kettőre feliratkozik, ő ilyen érdeklődő természet, mindenről kap majd hírlevelet. De a lényeg, hogy a konkurenciádnál Te sokkal célzottabban fogod tudni újbóli vásárlásra csábítani a feliratkozottakat.

Milyen gyakran küldjél hírlevelet?

Egyszerű, iratkozz fel 1-2 multi hírlevelére, és figyeld meg a gyakoriságot, illetve annak esetleges okát - lehetséges hogy azért küldenek hetente hírlevelet, mert úgy van nekik az akcióváltásuk?! Valószínű, hogy az eredmény 1-2 hét között lesz, de abban biztos lehetsz, hogy a marketingeseik ezt patikamérleg pontossággal mérik ki.

Ha túl sűrűn küldesz hírlevelet, leiratkoznak. Ha hónapokig nem küldesz, elfelejtik, hogy fel voltak iratkozva, azaz azon fognak bosszankodni, hogy spam-eled őket. Állj rá egy gyakoriságra, és tűzön-vízen ahhoz tartsd magad.

Küldjünk hírlevelet, de mi legyen a tartalma?

Ha lehet, akkor ne az akciós termékeid limitált listája ...
Figyeld meg a multik "Akciós újságjaiban", hogy a termékek jelentős része nem is akciós, csak "azt ajánlják". Az akciós újság fogalma már csak az emberek fejében létezik, ezek inkább csak reklám újságok.

Másfelől, ha már megnyitja a hírlevelet, és át is kattint a webshopod termékére, az már olyan elköteleződést jelent, hogy pont egy kicsit drágábban kéne neki a terméket adni, úgy is megveszi - na jó, ez csak vicc volt

Szóval a hírlevél tartalma

  • milyen újdonságok várhatók
  • exkluzív információk a témában
  • már rendelhető a várva várt prémium termék - vagy hogy mikortól rendelhető
  • akár belső infó rólatok - amolyan ez történt velünk (új kolléga, sikersztori, ...)
  • természetesen némi termékajánló is belefér (nem akciós termék első sorban, csak ajánló)
  • esetleg némi szemle a blogból ha rövid a hírlevél tartalma

Viszont figyeld meg a marketingesek kommunikációját. Mindig elmondják publikus platformokon, hogy lesz egy hihetetlenül nagyszerű tartalom is, de azt csak hírlevélben küldik ki - ergo fontos, hogy a hírlevélre feliratkozottak olyan tartalmakat kapjanak, amihez más úton (azaz nem feliratkozottak) nem férnek hozzá. Akkor nem fognak leiratkozni, ha úgy érzik, ők kiváltságosak.

 

Ennyi lett volna a Hogy növeld webshopod forgalmát?

A hirdetésekre direkt nem tértem ki, mivel ebben a cikkben azt szerettem volna bemutatni, hogy (a teljesség igénye nélkül) mennyi eszközt tartogat számodra webshopod, amiket valószínűleg nem is használsz ki, vagy nem teljes mértékig.

A Hogyan készítsd fel webshopod a hirdetésekre, azaz hogyan hirdess helyesen cikket is megírom hamarosan, és egyúttal szeretnélek biztosítani afelől, az is ilyen hosszú és száraz lesz

Kósi János webdeveloper
Kósi János

A weboldal készítés nem csak a munkám, a hobbim is. Az aktuális webes trendeket követve mindig azon gondolkozom, hogy lehetne belőlük hasznot csinálni.
Hogy ügyfeleimnek ne csak egy weboldalt, hanem működő rendszert biztosítsak, egyre többet foglalkozok online marketinggel is - meg kell hogy mondjam, már a hobbijaim között sorolom

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Belépés más szolgáltatásokban élő regisztrációval
A weboldal cookie-kat használ Adatkezelési szabályzatértem