Ezért nem kell Neked hírlevélküldő rendszer!

2015. május 13., szerdaA WEB világa

Még napjainkban is nagy keletje van a hírlevélküldő rendszereknek, ami a webstúdiókat illeti. Persze, ha már egyszer van nekik, miért ne adják el neked még egy párszor?! De Te nem érzed úgy, hogy a hírlevelek ideje lejárt?

Mostanában egyre többször olvasgatok marketinggel foglalkozó blogokat, ahol szinte örök téma a "gyűjts email listát", és a "küldj hírlevelet" - mert az jó neked! Nem azt mondom, hogy minden marketinges blogon elkezdek röhögni a 3. sornál, de amikor kinyögik a lényeget, hogy "szerezz feliratkozókat a hírleveledre, és fellendül vállalkozásod", na akkor már nem bírom visszafogni magam, és a nevetéstől könnyes szemmel próbálom az egeret a bűvös X-re irányítani, hogy megszabaduljak ettől a viccmagazintól.

 

Ahhoz, hogy megértsük, mért nem tudom szinte senkinek sem nyugodt szívvel ajánlani a hírlevél küldést, nézzük meg, mi is a hírlevelek küldésének folyamata.

 

Először is feliratkozókat kell szereznünk!

 

Senki sem szereti a hírleveleket, sőt, már betegesen gyűlöljük a hírleveleket, amikből naponta jobb esetben is minimum 5-öt kapunk, így teljesen érthető, hogy egy oldalsávba kirakott "Iratkozz fel hírlevelünkre" dologgal semmire sem megyünk. A felugró ablakba elhelyezett feliratkozás lehetősége sem túl célravezető, mert a felugró ablakokat sem szeretik annyira a látogatók (mivel 90% valamiféle reklámot tartalmaz), így a tartalmát figyelmen kívül hagyva, a látogató egyetlen célja, hogy megszabaduljon tőle - az biztos, hogy feliratkozni nem fog.

Jó, akkor maradt az utolsó (és egyben legaljasabb) mentsvár, regisztrációkor vagy rendelés leadásakor a "Feliratkozom a hírlevélre" mező jelölőnégyzete alapból ki pipálva. Rossz hír, hogy sokan még erre is figyelnek, sőt mivel ez mára már teljesen tipikus dolog, a legtöbben már keresik is a megrendelő űrlap elküldésekor, hogy lekattintsák róla a bejelölést.

A feliratkozó szerzés utolsó lehetőségével na vajon hol szoktam rendszeresen találkozni?! Igen, a marketinges blogokon. Ennek a lényege, hogy ajánljunk fel valamit a feliratkozásért cserébe, például egy 10 részes email tanfolyamot. Hogy ezt miért tartom rossznak, ahhoz először tovább kell haladnunk a hírlevelek világában (szóval majd visszatérek rá).

 

Jó, oké. Sikerült valahogy összeguberálnunk 300 feliratkozót. Kevés?! Aki a kicsit nem becsüli...

 

Akkor induljon a hírlevél dömping!

 

Dömping?! Igen, merthogy (szerintem) mint a blogolásban, a hírlevelek esetében is nagyon fontos a rendszeresség. Gondoljuk arra, hogy a hírlevél igazából nem más, mint az elektronikus változata annak a szórólapnak, amit a postás minden héten bedob a postaládánkba (az IKEA például átlag 2 hetente küld hírlevelet). Szerintem egy hírlevél csak akkor lehet sikeres, ha elérjük, hogy a feliratkozottak várják a hírlevelet - egyébként a többi hírlevéllel egyetemben azonnal törlik a miénket is.

Tehát annak semmi értelme, hogy félévente egyszer eszünkbe jut, és gyorsan küldünk egy hírlevelet.

 

Nem árt a tartalomra, szövegezésre is odafigyelni!

 

Te is rengeteg olyan hírlevelet kapsz, amibe bele van szórva egy csomó akciós termék, oszt jónapot?! És ezek felkeltik az érdeklődésed?

 

Így néz ki egy normális hírlevél

Nekem ebben is az IKEA hírlevele az etalon

Egy hírlevél felszerkesztésére legalább annyi időt kell szánni, mint egy bejegyzés (cikk) megírására. A fentebbi képen látható hírlevélre én 4 órát adnék magamnak biztos ami biztos, és ha kész, akkor ahány emberrel csak tudom átnézetném, hogy abba tényleg ne legyen hiba - ne felejtsük, a hírlevél nem egy bejegyzés, ha egyszer kiküldtük, abba már belejavítani nem lehet!

 

És mi lesz a kiküldött hírlevelekkel?

 

Ez javarészt megint csak azon múlik, hogy mennyire sikerült megnyernünk a feliratkozót a weboldalunkon. Ha valami "csellel" sikerült behúzni a feliratkozottakhoz, akkor nagy az esély rá, hogy egyből törli, vagy megnyitja, hogy leiratkozzon. 

Had meséljek el egy történetet,

egy cég megbízásából küldött ki egy webstúdió a (kitudja honnan szerzett) emailcím listájára hírlevelet, amiben több mint 100000 feliratkozott volt. A megrendelő elbeszélése alapján, a kiküldött hírlevél következménye annyi volt, hogy az addigi napi 50 látogatóról megnőtt az oldaluk látogatottsága 200-ra az első nap, majd minden nap csökkent valamennyit, 4 nap múlva már megint csak 50 látogatója volt a weboldalnak. Ez idő alatt, nagyjából 5 rendeléssel jött több, a megszokotthoz képest. Ja, és több leiratkozás volt, mint átkattintás. Ennyit ér egy 100000 címre "kéretlenül" kiküldött hírlevél.

 

Összegezve a dolgokat, igen, a hírlevél nem rossz dolog egy akkora cégnél, ahol külön osztály foglalkozik a marketinggel. Ellenben az életben nem fogunk tudni összeszedni egy normális email listát, hacsak nem a már fentebb említett hihetetlen marketing megoldással próbálkozunk, hogy a feliratkozásért adunk valamit cserébe. Ami viszont ott bukik el, hogy adja cserébe valami ajándékot, hogy aztán meg a 3. hírlevélnél leiratkozzon?! Vagy állítsak össze egy email tanfolyamot, amit a rendszer automatán küld ki a feliratkozónak?! Ez egy szép elgondolás, csakhogy egy ilyen rendszer nem 2 fillér!!

Sikerült összeszedni 1000!! feliratkozót, remek. Na akkor kezdődhet a munka! Munka?! Milyen munka?! Erről senki sem beszélt, hogy ekkora macera hírlevelet küldeni, aminek a java része még mindig a kukában végzi - megnyitás nélkül.

 

Na jó, ezt már elég jól kiveséztük. Álljunk meg egy pillanatra, és gondoljuk át az eddig olvasottakat. Szerinted még mindig jó ötlet belemenni a hírlevélbe?!

 

De akkor most mit csináljak?

 

Kezdj el blogolni! Lásd el hasznos infókkal a látogatóidat! Tudom, hogy ez nem egyenértékű a hírlevéllel, merthogy a hírlevél arra jó, hogy emlékeztesse a látogatóidat, hogy miért is érdemes a weboldaladat látogatni. De elsődlegesen a legfontosabb, hogy a weboldaladnak legyen állandóan megújuló tartalma. Eleve, ha nincs újdonság, miről akarsz egyáltalán hírlevelet küldeni?!

Viszont ha már van a weboldaladnak állandóan megújuló tartalma, pl. Te is blogolsz, mint én, akkor az érdeklődők maguktól vissza fognak járni az oldaladra, hogy "mi a helyzet errefelé?!".

Picit megfeledkeznek rólad?! Használd ki a közösségi média (még megmaradt) lehetőségeit, és posztold ki oda is folyamatosan, hogy "írtam egy új cikket, gyere és vitassuk meg együtt a témát". - Ja, és posztolni minden nap posztolhatsz (kb 3 kattintás az egész), de hírlevelet nem küldhetsz minden nap!

 

 

És hogy miért írok én most erről?! Azért mert önző vagyok!

Most már tényleg nagyon közel állunk, hogy elkezdjük értékesíteni a Pillangó Weboldal bérelhető Tartalomkezelő Rendszerét (PW CMS), melyhez természetesen egy Hírlevélküldő Modult és lehetne készíteni. Nem egy ilyen rendszert készítettem már, sőt nagyon jó ötleteim lennének, mivel lehetne még hatékonyabbá tenni, de valószínű hogy sosem fog elkészülni, mert mint hosszasan fejtegettem, senkinek sem tudnám ajánlani nyugodt szívvel.

 

Remélhetőleg jövő hétre elkészül a komment rendszer is az oldalhoz, és akkor majd megtudjátok osztani Ti is velem gondolataitokat - amire egyébként nagyon kíváncsi lennék.

Kósi János webdeveloper
Kósi János

A weboldal készítés nem csak a munkám, a hobbim is. Az aktuális webes trendeket követve mindig azon gondolkozom, hogy lehetne belőlük hasznot csinálni.
Hogy ügyfeleimnek ne csak egy weboldalt, hanem működő rendszert biztosítsak, egyre többet foglalkozok online marketinggel is - meg kell hogy mondjam, már a hobbijaim között sorolom

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
Belépés más szolgáltatásokban élő regisztrációval
A weboldal cookie-kat használ Adatkezelési szabályzatértem