Egyoldalas weboldal?! - szerinted olcsóbb vagy egyszerűbb elkészíteni?

2015. augusztus 24., hétfőA WEB világa

Weboldal készítés előtt állsz, de nem tudod igazán, mire van szükséged?! Te megelégednél egy olyan weboldallal is, ami egy kezdőoldalból áll?! Úgy gondolod, nincs elég tartalmad, amit feltölthetnél, vagy szerinted így olcsóbb lesz a weboldalt elkészíteni?! Vizsgáljuk meg, az egyoldalas weboldal misztériumát!

3 szempontot érdemes megvizsgálunk az egyoldalas és többoldalas honlap mérlegeléséhez. Ez pedig nem más, mint a dizájn kialakítása, tartalom feltöltése és a mindenki számára nagyon fontos kérdés, mekkora eséllyel fog első helyen szerepelni a keresőkben. Ez a 3 szempont jól meghatározza a ráfordított munkát, és a várható "nyereség" arányát.

 

A dizájn kialakítása

Az igazság az, hogy egy weboldal megjelenésének kialakítását is csak elkezdeni nehéz. Miután leraktuk a dizájn alappilléreit, onnantól a megjelenés már "adja magát".

Tehát ha már kialakítottuk a weboldal hátterét, a fejlécet, a láblécet, az oldal tartalmát, és annak elkülönülését a háttértől, meghatároztuk a betűtípust, betűszínt... azaz minden olyan elemet, ami a kezdőlaphoz is kell, onnantól például egy bejegyzés (cikk) megjelenésének kialakítása nem több mint 1 perc - hiszen maximum a bejegyzés bevezető részét kell picit kiemelnünk és kész is.

Azért a dizájn-t emeltük most ki, mert ez mindenki számára "kézzel fogható". De ugyan ez a helyzet a weboldal programozásával is, hiszen ahhoz, hogy ezt az egy oldalt tudjuk szerkeszteni, szükség van egy adminisztrációs felületre (felhasználó kezelés, beléptető rendszer, adatbázis kezelés...), ami ha már megvan, onnantól egy blog modul hozzáadása már nem egy nagy dolog.

 

A tartalom feltöltése/kialakítása

Mint ahogy az "Így készítsd el saját weboldalad" cikksorozatban is hangsúlyoztam, a főoldal (azaz az egyoldalas weboldal esetében az egyetlen oldal) nem más, mint a tömörített kivonata a weboldaladnak. Amilyen szolgáltatásokat feltüntetsz normál esetben aloldalakon, azokat szerepelteted a főoldalon is egy rövid bevezető szöveggel, és az aloldalra mutató linkkel.

Ebből az következik, hogy Neked ugyan úgy össze kell szedned, hogy mivel foglalkozol, vagy hogy mivel foglalkozik a céged, de ezek felsorolására csak egy oldal áll rendelkezésedre, ahova mindezt be kell zsúfolnod. Azaz még nehezebb is lesz a dolgod, mintha mindegyiket kifejtenéd egy-egy önálló oldalon.

Két lehetőséged van:

  • feltünteted vállalkozásod elérhetőségét, tevékenységét/szolgáltatásait összeszeded egy-egy rövid bekezdésben, és 1-2 további bekezdésben megpróbálod meggyőzni a látogatót, hogy miért Téged válasszon
  • feltünteted vállalkozásod elérhetőségét, és címszavakban odaírod, hogy mivel foglalkozol

Az első esetben nagyon ügyelned kell arra, hogy mennyi információt teszel közzé egy-egy bekezdésben, mert túl sokat senki sem fog legörgetni, azaz az alsó szekciók tartalmait senki sem fogja látni.

A második esetben pedig még annyi információt sem fog kapni a látogatód, mint az előző variációban. Ezzel semmi probléma sincs mindaddig, amíg a konkurenciád nem szolgálja ki látogatói ezen igényeit. Ugye Te is sejted, hogy oda fog először menni az ügyfél, ahol megkapta a választ a kérdésére?!

Mikor lesz weboldalad a Google első oldalán?!

Túlzás lenne azt mondani, hogy soha. Sőt egy specifikus keresés esetén jó eséllyel jelenhetsz meg akár első helyen is, például ha arra keresnek rá, hogy "fodrászat Söjtör". Ellenben ha Te megye szinten tevékenykedsz, vagy akár országosan, akkor sokkal több weboldallal kell megküzdened a jó helyért.

Fontos leszögezni, hogy a Google nem az ellenségünk, viszont hozzá kell tennem azt is, hogy nem lehet megvesztegetni sem, tehát a Google egy pártatlan kívülálló. 

Egy egyszerű példa (a fodrászatnál maradva):

Az egyoldalas weboldaladon a fentebb említett szolgáltatások felsorolásban egy egész bekezdést szentelsz a hajhosszabbításnak. A konkurenciád viszont egy egész oldalon azt taglalja, hogy milyen technikával végzik, milyen műhajakat használnak...

Akkor Te a Google helyében melyik weboldalt jelenítenéd meg jobb pozícióban?! Nem, nem a Tiédet, rossz hírem van, a konkurencia weboldalát! Sőt, a látogató is nagyobb eséllyel kapja meg a kívánt információt a konkurencia weboldalán, tehát őket fogja első sorban felkeresni!

 

Összegezve

 

A weboldal elkészítési költsége aránytalanul sok, hiszen ugyan úgy el kell készíteni a dizájnt. Túl sokat a programozáson sem lehet spórolni - az pedig nem megoldás, hogy nincs adminisztráció, azaz nem szerkesztheted a weboldalad! Mi lesz ha elveszted a telefonod, és le kell cserélni a telefonszámot?!

Ugyan úgy fel kell szerkesztened a tartalmat is, de amíg egy szolgáltatást kifejtesz egy nekiszánt oldalon, majd pedig egy pár mondatot kiemelsz belőle a főoldalra, nem lesz az sem sokkal kevesebb idő, hogy ezt az 1 oldal tartalmát összefoglald 1 bekezdésbe.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy weboldaladat valahol tárolni kell, aminek éves költsége van. Egy 200 oldalból álló honlap ugyan úgy elfér az 1Gb-os tárhelyen (általában ez a legkisebb), mint az egyoldalas honlap.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy egy egyoldalas weboldal aránytalanul drága, a tartalmára is szinte ugyan azt az időt rá kell fordítani, a fenntartási költsége egy fillérrel sem kevesebb, ellenben sokkal rosszabb esélyed van jó pozíciót megszerezni a Google-ben, és a látogatóid is kisebb eséllyel fogják megkapni a kérdésükre a választ!

Kósi János webdeveloper
Kósi János

A weboldal készítés nem csak a munkám, a hobbim is. Az aktuális webes trendeket követve mindig azon gondolkozom, hogy lehetne belőlük hasznot csinálni.
Hogy ügyfeleimnek ne csak egy weboldalt, hanem működő rendszert biztosítsak, egyre többet foglalkozok online marketinggel is - meg kell hogy mondjam, már a hobbijaim között sorolom

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.5 · Adatvédelmi irányelvek · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem