4+1 súlyos hiba, amit weboldal készítéskor elkövethetsz

2019. december 13., péntekA WEB világa

Amikor saját weboldal készítésre adod a fejed, mindenki a legjobbat szeretné kihozni a dologból. Legyen az egy egyedi problémára megoldást kínáló weboldal, vagy a vállalkozásod céges weboldala. Könnyen beleeshetsz abba a pár hibába, amik a weboldalad népszerűségét a nullához fogják taszítani.

Ezek a hibák leginkább a túlzottan pozitív hozzáállásodból keletkeznek. Abból az eltökéltségedből, hogy létrehozd a legjobb weboldalt, amit a világ látott. Ez egy nagyon pozitív, és jó hozzáállás, csak egyáltalán nem biztos, hogy az elkészült weboldalt a látogatóid is így fogják értékelni.

A weboldalad és a látogatók

Amikor vállalkozásod számára készíttetsz weboldalt, akkor általában tisztában vagy azzal a csöppnyi ténnyel, hogy a világ nem fog hátast dobni az új weboldaltól. Az, hogy látogatókat szerezz weboldaladra, a sok befektetett munka eredménye lesz.

Leginkább az "egyedi", azaz valamilyen különleges célra készített weboldalnál szokott előjönni az a probléma, hogy ennek az új, hihetetlen lehetőségnek mindenki örülni fog. Nem, nem fognak neki örülni, sőt...

Ennek megértésére had meséljek egy rövid sztorit egy hobbi projektként készített weboldalról, amit egy kedves kolléga a Facebook-on osztott meg velünk

Létrehozott egy szálláshelyeket tömörítő weboldalt, térképes megjelenítéssel, és minden olyan hasznos funkcióval, amikkel egy szálláshely kereső weboldalnak rendelkeznie kell.

Miután elkészült, elkezdte felkeresni a szálláshelyeket, hogy regisztráljanak weboldalára, és töltsék fel apartmanjukat.

Páran természet regisztráltak is, de a legtöbben inkább csak simán lerakták a telefont. Bár olyan is volt, aki felháborodva elküldte azokra a bizonyos melegebb éghajlatokra.

És igen, ez egy ingyenes lehetőség lett volna a szállást adóknak. De az embereknek már fel áll a szőr a hátukon, amikor egy "marketinges" megkeresi őket - még akkor is ha egyébként ingyenes lenne a lehetőség.

Túl sok (felesleges) dizájn elem

Természetes, hogy valami szépet, szemkápráztatót szeretnél alkotni. De biztos, hogy a jó úton jársz?!

A legjobb dizájn az, amikor nincs dizájn

Ezt már a weboldal készítése/tesztelése közben is könnyen észreveheted. Ha valami elemen mindig túl kell görgetned, és ez az átgörgetés csak egy kicsit is irritálóvá kezd válni a számodra, akkor ott bizony felesleges dizájn elemek találhatóak.

Nem, nem az a megoldás, hogy összébb húzzuk őket - ki kell őket dobni! Nem kell, és kész.

Egy korábbi bejegyzésemből több infót is szerezhetsz a jó dizájnról

Felesleges funkciók, amik csak az erőforrás pazarolják

Legyen az bármilyen egyszerű kis "plusz" is weboldalad működésében, akkor is erőforrást igényel. Jobb esetben csak a szerveredet (azaz tárhelyedet) terheli, rosszabb esetben a látogatód böngészőjének is plusz feladatokat ad.

Minden egyes funkció életszerűségét jól gondold át, mert sok lúd disznót győz!

Ráadásul a Google nem csak azt figyeli, mennyi idő alatt jelenik meg a weboldalad a látogatónak, hanem hogy mikorra hajt végre minden kiadott parancsot a böngésző.

Bizony, ha jó helyezést akarsz elérni a Google-ben, akkor erre is figyelned kell!

Kérdezzünk meg mindet a látogatótól, mert majd milyen jó marketinget építhetünk rá

Valóban világunk legnagyobb kincsévé az adat vált. Hihetetlen összegek cserélnek gazdát a személyes adatokért. És valóban egy hatékony marketing alapismérve, hogy "mindent tudunk a látogatóinkról, célközönségünkről".

Viszont attól biztos nem lesz túl népszerű a weboldalunk, ha azt az érzetet kelti, ami egyben a célunk is - megtudni a lehető legtöbb adatot a látogatóktól.

Nem csak hogy a regisztrációkor ne kérjünk be olyan adatot, aminek a szükségességét nem tudjuk megfelelően alátámasztani, de még a felhasználó profiljába se rakjunk be ilyen mezőket.

Kisebb kampányokkal, plusz funkciók elérésének lehetőségével, rengeteg hasznos infót gyűjthetünk majd a későbbiekben, de mindenféleképp ügyesen kell eljárnunk az "adathalászattal".

Ha már az elején elriasztjuk a látogatót a túlzott érdeklődésünkkel (és most nagyon szépen fogalmaztam, hisz mindenki jól tudja miről szól ez az egész játszma), akkor nem hogy ügyfél adatbázisunk nem lesz, de felhasználóink sem.

Nem kell mindent egyszerre megcsinálni

És ez vonatozik mind a weboldal fejlesztésre, mint a weboldal tartalmára. Ahogy mondani szokás, a kevesebb még mindig több, mint a semmi.

Egy weboldal elindítása nem kis feladat. Mind a fejlesztés, mind a tartalom elkészítése rengeteg időt vesz igénybe. Inkább induljunk el kevesebb funkcióval, tartalommal.

Menet közben úgyis látni fogjuk (ha figyelünk a látogatóinkra), mi az ami működik, mi az ami nem kell, és mi az ami még hiányzik weboldalunkból.

Ha valóban foglalkozni fogsz weboldaladdal, akkor

látatlanban is megmondom Neked, weboldalad nagyon másképp fog kinézni, működni, mint Te azt eredetileg gondoltad

 

Összességében ha weboldalt szeretnél készíteni, akkor neki kell állni, nem kell túlbonyolítani, nem szabad elveszni a részletekben, hanem csinálni kell!

Kósi János webdeveloper
Kósi János

A weboldal készítés nem csak a munkám, a hobbim is. Az aktuális webes trendeket követve mindig azon gondolkozom, hogy lehetne belőlük hasznot csinálni. Hogy ügyfeleimnek ne csak egy weboldalt, hanem működő rendszert biztosítsak, egyre többet foglalkozok online marketinggel is - meg kell hogy mondjam, már a hobbijaim között sorolom

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.71 · Adatvédelmi irányelvek · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem