3 ok, amiért ne használj weboldal megosztó plugineket

2014. október 21., keddA WEB világa

Facebook, Twitter, Google+... meg a többi. Felsorolni is nehéz lenne, hány közösségi oldal megosztó pluginjét rakhatjuk be weboldalunk tartalmai alá a szokásos felirattal, "Tetszett? Oszd meg!". De elgondolkoztál már azon, hogy mennyi értelme van az egésznek?! Vagy csak a weboldalunk betöltési idejét hosszabbítják meg - hozzáteszem jelentős mértékben.

Néha egy-egy weboldalon már annyi a megosztási lehetőség, hogy elgondolkozom azon, hogy ők most a saját weboldalukat szeretnék népszerűsíteni, vagy a közösségi weboldalakat. És azt megfigyeltétek már, hogy azokon az oldalakon több 10e ember fordul meg, ott is maximum csak 30-50 megosztás van egy-egy cikknél? Természetesen összesítve... tehát ez kb úgy néz ki, hogy a cikk írója, és/vagy weboldal tulajdonosa, illetve azok haveri köre, akiknek természetesen legalább egy korsó sör be lett ígérve a melóért cserébe rákattintgattak az összes kis kockára a cikk aljában.

A látogatók megosztási hajlandóságáról mi magunk is könnyedén készíthetünk "statisztikát", csupán annyit kell tennünk, hogy netezés közben figyelemmel kísérjük a meglátogatott weboldalak megosztásait.

Mik azok az okok, amiért nem érdemes a közösségi oldalak megosztási bővítményeit elhelyezni weboldalunk tartalmainál?

1, sajnos a legtöbb esetben nem illeszkednek teljesen a weboldal megjelenésébe, így rontják az összképet annak ellenére, hogy nem kevés munkánkba tellett, hogy legalább csak ennyire legyen "csúnya" - némely közösségi oldal lehetőséget az gomb megjelenésének beállítására, de ez csak pár csekély opcióból áll


picit olyan cirkuszi sátras

2, hogyha a "számlálós" változatot választjuk, nagyon lehangoló tud lenni a buborékban megjelenített 1-es vagy maximum a 2-es szám. Olyan mintha nem lenne érdekes az adott oldal.


persze a promó képeken mindig jobban néz ki :)

3, sokszor több időbe telik betöltődnie ezeknek a megosztó ikonoknak, mint magának a weboldalnak! És talán ez az az ok, amiért sok weboldal már nem is használ ilyen bővítményeket. Érdemes megfigyelni, hogy amikor már "minden" betöltődik az oldalon, ott van az adott tartalom, képekkel, mindennel együtt, és még mindig valami töltődik... még mindig... na vajon mi az?! hát ezek a beépülő közösségi pluginek!!!

Itt a 3-as ponthoz kapcsolódva még meg kell említenem a mobilokat is. Rendkívül elterjedt a responsive design, hogy a mobilokon is tökéletesen jelenjen meg a weboldal. Viszont amit a responsive design esetében szokás elfelejteni, hogy a letöltendő adatmennyiséget is minimalizálni kell.

Hogyha az előbbi 3 pontot összevetjük azzal, hogy ráadásul a kutya sem fog rájuk kattintani, akkor tényleg joggal tehetjük fel a kérdést, "akkor meg minek ez oda?!"

De mégis mit tehetnénk akkor, hogy a "kecske is jól lakjon, de a káposzta is megmaradjon"?!

A legjobb, ha így helyezed el weboldaladba a közösségi megosztás lehetőségét

Használjunk sima linkeket, természetesen ikonokkal, amik az adott közösségi oldal megosztási felületére viszi a látogatót. Így ha a látogatónknak ez a szíve vágya, hogy megossza weboldalunk tartalmát, könnyedén megteheti, és ráadásul:

  • a weboldalunk designába tökéletesen illeszkedő megosztósávot hozhatunk létre,
  • csökkentjük a külső oldalakról való betöltések számát - és természetesen a lekérések számát is
  • így erősen csökkentjük a weboldal betöltődésének idejét is!
  • sőt, ha egy megbízható webstúdió készíti el számunkra a weboldalunkat, akkor ezeket az ikonokat összegyűjtik egy képre (ahogy azt illik - ez a kép itt a Pillangó Weboldalon kemény 43KB :), ezzel pedig már 100% minimalizálva is lett a megosztósávunk okozta "plusz" leterhelés betöltődéskor!
  • és még az oldalt is meg lehet osztani


Egyszerű, és tökéletesen ellátja feladatát!
Kell ennél több?

IGEN


jól látható, mennyi lehetőségünk van
az ikon+link megoldással

 

Természetesen lehetne ellenérveket is felsorolni, de nekem egy sem jut eszembe. Ha Neked ige, kérlek oszd meg velünk kicsit lentebb a kommentek között

Kósi János webdeveloper
Kósi János

A weboldal készítés nem csak a munkám, a hobbim is. Az aktuális webes trendeket követve mindig azon gondolkozom, hogy lehetne belőlük hasznot csinálni.
Hogy ügyfeleimnek ne csak egy weboldalt, hanem működő rendszert biztosítsak, egyre többet foglalkozok online marketinggel is - meg kell hogy mondjam, már a hobbijaim között sorolom

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.5 · Adatkezelési szabályzat · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatkezelési szabályzatértem