Az Érkezési oldalak tipikusan hibásan szajkózott hibája

Ha már Te is elolvastál pár bejegyzést a jó Landing Page azaz Érkezési oldal elkészítéséről, akkor fejből fújod a: nem kell főmenü, se lábléc, ne legyen rajta más oldalra mutató link és stb. Na most levezetem Neked egyszerű paraszti logikával, hogy ezek miért iszonyatosan nagy butaságok.

„Ne engedd a látogatót elkóborolni”

Szinte nincs olyan bejegyzés a témában, ami nem ezt akarná beléd sulykolni. Ez az az "elmélet", ami miatt le szokták venni a főmenüt, vagy úgy általánosságban az egész fejlécet. Ez az indoka annak, amiért a lábléctől is megválnak a Landing Pagek esetében, és amiért nem linkelnek át a weboldal más aloldalára.

Van egy rossz hírem, ha a látogató el akar kóborolni, el is fog kóborolni!

A böngésző 2 lehetőséget is ad a felhasználójának az adott oldal elhagyására:

  • visszalépés az előző oldalra
  • fül bezárása

És persze úgy ahogy van bezárhatod az egész böngészőt is :)

Tehát igazából az, hogy leveszed a főmenüt, hogy a látogató ne tudjon elnavigálni az érkezési oldaladról, maximum csak neked egy szép illúzió!

És különben is, miért baj, ha elnavigál az érkezési oldalról?! Rosszabb lesz a konverziód?! Igen, az lehet hogy az érkezési oldal rosszabb konverziót fog hozni, azaz kevesebben fogják teljesíteni a rajta kitűzött célt (feliratkozás, rendelés...), de nem kizárt, hogy a látogatód a weboldalad egy másik oldalán viszont teljesíti a "maga konverzióját".

Jól tudom, hogy a Te weboldalad is azért lett létrehozva, hogy értékesítse a termékedet és/vagy szolgáltatásod. Viszont az internet felhasználói első sorban tájékozódni szeretnének, és csak utána vásárolni. Na most, ha elveszed tőlük a tájékozódás, azaz további információk beszerzésének a lehetőségét, azzal szerinted előnyhöz jutsz?!

Az viszont már egy másik téma, hogy a főmenüdben olyan aloldalakra mutató menüpontok vannak, amik képtelenek az értékesítésre. Mondanom sem kell, ez hatalmas hiba! Még a Kapcsolati oldalt is fel lehet úgy szerkeszteni, hogy az a kapcsolat felvételre ösztökélje a látogatót.

Sőt tovább megyek, mindig adj egy mankót a látogatónak. Lehet hogy neki most ez az ajánlat valamiért nem felel meg. Nem is biztos, hogy magával az ajánlattal van probléma.

Tegyük fel, hogy egy utazási iroda karácsony előtt utazásokat szervez Bécsbe a karácsonyi vásárra, aminek a hirdetéséhez készít egy külön Landing Page-et.
Sajnos a látogatónak egy választható időpont sem megfelelő. Miért ne raknál be a jelentkezési űrlap alá egy „Kérdése van? Forduljon ügyfélszolgálatunkhoz” + telefonszám szekciót?!
Még a végén az is kiderülhet, hogy kéne még egy utazást szervezni, csak pár nappal később...

Ezért tartom nagy hibának a lábléc levételét is. Ha már egyszer odáig letekert a látogató, akkor valószínű, hogy valamit keres ... például több információt. Különben miért görgetett volna le odáig? Ha ellenállhatatlannak tartotta volna ajánlatunkat, akkor most a megrendelő űrlap kitöltésén fáradozna.

Szerinted mekkora az esélye annak, hogy ugyan a látogató szeretne több információhoz jutni, de mivel nem tud -lévén nincs választása- akkor inkább megrendeli a terméket?

 

Összegezve, hogy akkor hogy is kellene ezt a Landing Page ügyet a lehető legjobban intézni

Természetesen maga, az érkezési oldal tartalma csakis a kitűzött cél irányába terelje a látogatót.

Legyen jól összeegyeztethető a hirdetéseiddel, lehetőleg egyezzen a hirdetés címe, szövegezése a Landing Page-ed tartalmával.

Egyértelmű legyen a látogató számára, hogy ez melyik cég ajánlata - azaz ne térj el különösebben a weboldalad megjelenésétől. Lehet, hogy már ismeri a látogató a cégedet, és szívesen is vásárolna Tőled, de hirtelen nem jön rá "hol is jár", és inkább meglép az oldalról. (Ezért sem ajánlom a fejléc levételét.)

Adj lehetőséget további infók beszerzésére a látogatódnak cégeddel kapcsolatban. (Azaz hagyd ott azt a főmenüt.)

És ne felejts el mankót is adni a látogatód kezébe! - még a végén kiderül, hogy amit Te "alternatív" megoldásnak gondoltál, az lesz az igazi mézesmadzag!

A láblécet is hagyd a helyén. Ha túlgörgetett a megrendelési űrlapon, és a mankók sem segítettek rajta, adj még egy esélyt, hátha a láblécbe talál valami jót magának.

 

Végeredményben nem olyan nehéz dolog készíteni egy jó Landing Page-et, azaz érkezési oldalt. Csak gondold át egyszerű paraszti logikával, ha Te lennél a látogató, hogy fogadnád be könnyebben a kapott információkat.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem