3 egyszerű szabály, amire alapozva vevőket hoz weboldalad megjelenése

A weboldalak megjelenésénél nem azért használunk színeket, képeket, ikonokat, hogy ne unalmas, fekete-fehér oldalakból álljon a web, hanem hogy a célközönséged, az oldalra csalogatott látogatóidat, egyből a hatalmába kerítse szolgáltatásod, terméked ellenállhatatlan bűverője.

Hogy mit kell ehhez tenned?! Tartsd be az alábbi 3 pontot weboldalad tervezése és persze készítése közben egyaránt!

 

1, Add át az életérzést!

Ez a legfontosabb. Ahogy a weboldaladra érkezik a látogató, azonnal hatalmába kerítse az az ellenállhatatlan életérzés, amit Te nyújtani tudsz neki! Na jó, nem Te, de a céged, a szolgáltatásod, vagy épp a terméked.

Ehhez nem kell mást tenned, mint hogy használj bőven színeket a weboldalon, olyan képeket, amiken vidám emberek vannak, vagy gyönyörű tájak, és már kész is a nyaralással, túrázással foglalkozó weboldalad.

weboldal sablon utazás

indulhatunk nyaralni?

Igaz mennyire csalogatnak már maguk a színek is a nyaralásra? Az új vidékek, tájak csodálatos világának a megismerésére?! Mindez annak ellenére, hogy most épp szürke, őszi idő van...

Természetesen a weboldalad színeivel más érzetet is kelthetünk:

Szállodád van, és célközönséged a pihenésre, kikapcsolódásra vágyó vendégek?!

Ismered azt a trükköt, ha az eladandó lakásodban fahéjas sütit sütsz, mielőtt az érdeklődők megérkeznek, sokkal jobb esélyed lesz eladni a lakást pusztán a fahéj illata miatt?!

Nézd meg ezt a képet, mi jut róla eszedbe?

weboldal háttérkép

meghittség, nyugalom, pihenés

Picit sok így rajta a tartalom, de a weboldalad háttérképeként a kép közepe kitakarásra kerül a tartalom által, így a képből csak a meghittség, nyugalom és a pihenés érzete marad.

 

Ugye hallottál már a 3 másodperces szabályról!

A látogatók átlag 3mp alatt döntik el, hogy érdekli-e őket a weboldalad, vagy sem. Minden apró lehetőséget meg kell ragadni, hogy érdekelje őket!

 

2, Emeld ki weboldalad tartalmát!

Nézd meg az első képet. Ha levennénk róla a tartalmat, akkor mi maradna belőle?!
EZ:

weboldal üres sablon

Így önmagában nem túl izgalmas, igaz?!

De nem is az a dolga, hogy lenyűgözze a látogatót, hanem hogy kiemelje weboldalad tartalmát.

Egy látogatód sem lesz azért a vásárlód, mert tetszik neki a weboldalad megjelenése, vagy tetszik neki a háttérkép. Gondolok most itt kifejezetten azokra a weboldalakra, amiken háttérnek 1:1ben "deszkalapokat" raknak be. Észreveszi a látogató? Igen, elég figyelemfelkeltő - és hopszi, itt a probléma, hogy a háttérre figyel fel először a látogató, nem pedig a remek ajánlatodra! Persze, ha ez volt a célod, akkor:
Gratulálok, sikerült! :)

 

3. Irányítsd a látogatód figyelmét, ne elvond!

Kiegészítő elemekkel, mint például az ikonok, remek lehetőséged nyílik a látogatód figyelmét irányítani, illetve segíteni neki a tájékozódásban.

Ha a fejlécben látsz egy eltérő színű, vagy körvonalazott téglalapot, a jobb oldalán egy nagyító ikonnal, azonnal tudod, hogy az a kereső, és már siklik is tovább a szemed a számodra fontos tartalom felfedezésére.

Nézd csak meg az utolsó képen a földrészt! Milyen jól sugallja a látogatónak, hogy
"ez az amit keresel". Milyen jól odavonzza a tekintetet az ajánlathoz, amire még a fehér csík háttér, mint szekció kiemelő is jól rásegít.

Weboldaladon az ikonok, elkülönített szekciók remek szolgálatot tesznek, ha nem esel túlzásokba!

Nagyon figyelj rá, hogy ne egy ikongyűjtemény legyen weboldalad, hanem valóban jelentőséggel bírjon az elhelyezésük, különben a látogató hamar közömbössé válik velük szemben, és nem fejtik ki a figyelemfelhívó hatásukat az adott szekciónál.
Ezáltal át fog siklani a látogató tekintete - persze a figyelem fenntartásába a térközök használata is a segítségedre lehetnek, amikkel jobban elhatárolhatod egymástól weboldalad különböző részeit.

Az ikonok, képek és egyéb segítő elemek minőségére is nagyon fontos figyelned, vagy különben el fogják vonni a figyelmet pont arról a tartalomról, amire inkább oda kéne vonzaniuk.

Nézd csak meg fentebbi képen a "kiterített földgömböt" ábrázoló ikont. Semmi flanc, igaz?! Nem 3D-s, nem forog, nem ugrál, csak egyszerűen egy ikon egy annyira gyenge színátmenettel, hogy elsőre fel sem tűnik.

Szerinted, ha a fejlécbe a keresőbe a nagyító ikonnak betennél egy többszínű, 3D-s ikont, akkor nagyobb eséllyel fogja megvenni a látogató a termékedet, vagy épphogy elvonod a figyelmét a "nagyszerű, és utolérhetetlen ajánlatodról"?!

 

Tartsd észben ezt a pár egyszerű irányelvet weboldalad tervezésekor, és biztos, hogy egy igazi vevőszerző honlap büszke tulajdonosa leszel!

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem