ügyfélszolgálat: +36/30 826-81-03 | 8.00-16.00e-mail: info@pillango-weboldal.hu

Te helyesen használod a Facebookot?!

A legtöbb weboldal és természetesen minden webshop jelen van a Facebookon. Ezzel eddig nincs is baj, hiszen közösség építésre szükség van. Ismét a "hogyan"-on van a hangsúly, mert a legtöbb weboldal tulajdonos csak használja a Facebookot, ahelyett hogy inkább kihasználná!

Szerencsére azt már nem kell ecsetelni, hogy egy weboldal számára, legyen az egy webshop, vagy egy étterem honlapja, mennyire fontos a közösségépítés. Erre a célra remek lehetőségeket biztosít számunkra a Facebook, mint közösségi portál. Készíthetünk Facebook applikációt, megkérhetjük ismerőseinket, hogy osszák meg a Facebook-ra posztolt tartalmakat, de weboldalunkon is felhívhatjuk látogatóink figyelmét, hogy Mi is jelen vagyunk a Face-en, és ott is követhetik weboldalunk, webshopunk eseményeit.

Ez eddig rendben is van. Az imént megemlített lehetőségekkel a legtöbb weboldal tulajdonos él, és jószerivel egész népes közösségeket sikerül összehozniuk.

De akkor hol a hiba?!

A webshopok, honlapok 90%-a ott rontja el a dolgokat, amikor a Facebook-on kezdik el élni életüket, ahelyett hogy inkább a saját weboldaluk tartalmát növelnék. Ahelyett hogy weboldalukon tennék közzé az új információkat, eseményeket, ezt a Facebook-on teszik.

Ez több okból is nagy hiba!

Egyrészt, ugyan a Facebook-ot egy még színesebb és informatívabb oldallá varázsolják, de az ő weboldaluk megmarad ugyan abban a "szegényes" állapotában. Ha a nehezen összekovácsolt közösségünk megszokja, hogy a Facebook-on nézze meg weboldalunk eseményeit, akkor miért látogatna el weboldalunkra. Például egy webshop oldalsávjában általában remek figyelemfelkeltő dolgok találhatóak, ilyenek például a kategória lista, vagy egy reklám, ami azt hirdeti, hogy egy adott összeg felett ingyenes a kiszállítás. De mivel közösségünk tagjai csak akkor fognak a webshopunkra látogatni, ha a FB-n közzétett poszt tárgya felkeltette az érdeklődésüket (pl.: akciózva lettek a fúrógépek), és így ezeket a figyelemfelkeltő elemeket sem fogják látni - természetesen hacsak nem kezdünk el a Facebook-on hirdetné "jópénzért".

Egy másik nagy probléma ezzel a bevett szokással, hogy webshopunk vagy honlapunk tartalma nem gyarapodik. Pedig a mindenki által közkedvelt SEO (keresőoptimalizálás) egyik alap ismérve, hogy folyamatosan jelenjen meg újabb és újabb tartalom a weboldalunkon. Tartalom alatt most nem újabb termékeket kell érteni, ami áll 1 képből és némi leírásból, hanem valódi szöveges tartalom, mint például egy cikk, vagy a napjainkban közkedvelt blog bejegyzés.

Mi történik abban az esetben, ha továbbra is a Face-en "éljük webshopunk életét"?

A Facebook egyre érdekesebb és sokszínűbb közösségi portállá fog válni, amit tényleg érdemes látogatni. Az ott közzétett posztjainkat vagy látják az emberek vagy nem - ugyanis már a Facebook is rangsorolja az oldalakt, és annak megfelelően jeleníti meg a felhasználók hírfolyamában. Ha mégis látja közösségünk tagja az adott posztot, mivel ott az egészet megtekintheti, csak akkor fog rákattintani, ha a poszt tárgya érdekli. És nem utolsó sorban, weboldalunk marad a Google keresőének 50. oldalán.

Ráadásul weboldalunk teljes mértékig a Facebook-tól fog függeni. Ezeket az oldalakat már az is rosszul érintette, mikor az FB is bevezette az oldalak rangsorolását, és onnantól az eddigi 2000 ember helyett csak 200-hoz jutott el posztunk, de ez még rosszabb is lehet! Nem tudhatjuk, mi lesz a Facebook következő lépése, amikor majd a vezetőség tagjai számára akarnak egy-egy szigetet venni. Az viszont biztos, hogy a Face-n jelenlévő cégekből akarják majd valahogy ezt a pénzt kisajtolni. Majd akkor szépen beállunk a sorba és fizetünk, vagy akkor inkább majd "lehúzzuk a rolót?!"

Mit várhatunk attól, ha a weboldalunkon posztolunk, és ezeknek a bejegyzéseknek a linkjét osztjuk meg FB-n?

Ha megjelenik az adott illető hírfolyamában a posztunk, mivel nem kapja meg az egész bejegyzést, csak egy bevezetőt belőle, rá fog kattintani hogy elolvassa. Főleg ha úgy kezdődik a bevezető, hogy "Akció...". Miután weboldalunkra tévedt, már bombázhatjuk is a jobbnál jobb ajánlatokkal, például egy nem túl tolakodó módon, az oldalsávban reklámok kihelyezésével. Ráadásul weboldalunk tartalma folyamatos növekedést fog mutatni, és még látogatók is leszek rajta. Ebből következik, hogy a Google kereső találati listáján is szép lassan elkezd majd feljebb kúszni a konkurens weboldalak között.

Sőt, mivel egyre több weboldal úgy szórakoztatja a népet, mint anno Cézár tette Róma lakosaival, az sem kizárt, hogy egyre több lesz weboldalunk közvetlen látogatottsága! Ráadásul majd, mikor számunkra megdől a Facebook (legyen az egy újabb terv ahogy a cégektől pénzt akar kicsalni, vagy egyszerűen már valamiért nem lesz értelme ott posztolni), akkor sem lesz semmi probléma, hisz a mi weboldalunk önálló, és nem függ más közösségi portáloktól.

Minden weboldal tulajdonosnak csak azt tudom ajánlani, legyen a fennhatóságuk alatt egy webshop, vagy egy szolgáltatást bemutató honlap, ne a Facebook-on posztoljanak! Ott csak a weboldalukon megjelent bejegyzés linkjét osszák meg, és a saját honlapjukat tegyék színesebbé, izgalmasabbá látogatóik számára, a Facebook helyett.

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem