Egy weboldal, ami sosem fog elkészülni

Azt hiszed elkészült a weboldalad?! Tökéletes a megjelenése, remek a szövegezése, pontosan úgy néz ki, amilyet szerettél volna, és az ismerőseid is csak dicsérik az új weboldalad. Akkor most hátradőlhetsz, picit pihenhetsz, és 3 ..., 2 ..., 1 ... kezdheted újra az egészt (majdnem) az elejétől!

Ha nem leled örömöd weboldalad adminisztrálásában, akkor van 1 rossz hírem:
valamit rosszul csinálsz - vagy nincs közössége a weboldaladnak, és/vagy nem tesz hozzá semmit vállalkozásod sikeréhez (ez esetben azonnal keress fel egy webes szakembert, mert ez így nagyon nem jó!).

Ellenben van egy jó hírem, hamarosan újra elkezdhetsz agyalni weboldalad szövegezésén, megjelenésén, működésén ... ! Hát nem remek?! :)



Ahhoz hogy megértsd, weboldalad miért nem készül el sosem, miért csak "átmenetileg" lehet kész, tisztáznunk kell, mi is a weboldal:
a weboldal egy online marketing eszköz

Ezzel el is mondtam mindent.
Mit is tudunk az online világról?! Folyamatosan fejlődik, változik.
És a marketingről mit mondhatunk el?! Folyamatosan fejlődik, változik.

Tehát amikor elkészül weboldalunk, már akkor egész biztosak lehetünk benne, hogy nemsokára ismét hozzá kell nyúlnunk, igazítani kell a szövegezésén, finomítani a megjelenésén.

Ennek gyakorisága a konkurencia aktivitásától függ. Egy könyvelő iroda könnyebb helyzetben van, ott nincs túlzott verseny az online ügyfélszerzésben, ellenben az ingatlanokkal foglalkozó vállalkozásoknak.

Nézzük meg a példa kedvéért a hírlevelet, ami napjaink weboldalainak 90%-át érinti.

Kezdetben nagy szám volt, ha egy weboldalnak fel lehetett iratkozni a hírlevelére. Na jó, ez elég rég volt, vagy 10 éve.

Aztán a webshopok terjedésével már cselezni kellett, mivel a látogató nem volt hajlandó feliratkozni önszántából az oldalsávba kihelyezett "Iratkozz fel hírlevelünkre" űrlap kitöltésével. Ezért a webshopok (sokan még most is) a kosár megrendeléséhez beraktak egy jelölőnégyzetet, aminek kipipálásával felírták a vásárlót a hírlevélre. Eleinte működött is...

Majd teltek az évek, sokasodtak a kapott hírlevelek, és csökkent a hajlandóság a feliratkozásra. Ezért a marketingesek azt a trükköt vetették be, hogy ajándékot adtak a feliratkozóknak. A webshopok egy ajándéktárgyat, a szolgáltatók, mint például egy ingatlanközvetítő iroda is, általában valamiféle tudásanyagot.

Aztán ismét eltelt jó pár év...

Napjainkban már egyre kevésbé mozdítja meg az látogatókat az imént említett koncepció - még csak-csak működik, de már nem olyan hatékony mint a kezdetekben. Vajon mi lesz a marketingesek következő trükkje?!

Kisebb változtatásokat a szövegezésen akár fél évente is érdemes eszközölni, hiszen a trendek gyorsan változnak. De még a nagy, a weboldal működését is érintő változtatásokat sem lehet elkerülni 4 évnél nagyobb távlatokban.

 

Igen, többek között vállalkozásunk ezért is a weboldal bérlése mellett tette le a voksát, mert így ügyfeleinknek legalább a weboldaluk működésével, funkcióival nem kell foglalkozniuk, csak használniuk.

 

Ha az első bekezdés igaz rád, azaz Neked ez rossz hír, akkor olvasd el korábbi bejegyzésemet egy kis ösztönzés gyanánt, amiért katt ide. Majd pedig...

Vesd bele magad az internet színes világába. Mindig szánj egy kis időt a szövegezés felülvizsgálatára, az összkép javítására.

Ha így teszel, weboldalad megtelik élettel!
Garantálom, élvezni fogod!

Szólj hozzá Te is!
0 hozzászólás
PW CMS 1.4.6 · Adatvédelmi irányelvek · Visszajelzés küldése
A weboldal cookie-kat használ. Adatvédelmi irányelvekértem